miércoles, 27 de febrero de 2013

Museu Piu V


Museu Piu V

En el treball  en grup que hem fet dels museus hem elegit el Piu V.



És el museu de pintures més important de València per la seua trajectòria artística en la seua societat, referent quant a mestres antics, sent per la seua rellevància un dels primers d'Espanya. Té rellevància internacional la seua col·lecció de taules gòtiques dels segles XIV i XV, sent les seues joies més conegudes l'Autoretrat de Velázquez i una Mare de Déu amb el Xiquet i donant de l'italià Pinturicchio.


Els retaules gòtics son adquisicions de diferents esglésies de Valencia.


En quan a les visites estan destinades per a grups escolars, universitaris i estan adaptades a les diferents edats.

En quan als tallers en trobem amb TALLER EL MUSEU A LA BUTXACA El taller part del concepte de museu. Està dirigit a alumnes de 3 a 7 anys, els quals descobriran a través del joc i el misteri com és un museu.

TALLER EL PAISATGE: UN GÈNERE DE LA MIRADA

Amb este taller es pretén iniciar un cicle la finalitat del qual és partir de la tradicional divisió per gèneres pictòrics des d'una concepció àmplia, és a dir, que incloga les manifestacions fotogràfiques i de l'art dels nostres dies. Està dirigit a xiquets a partir de 8 anys.

Activitat: Quaderns didàctics

En el quadern trobarem activitats adaptables a tots els públics. La metodologia proposada és variada i en ella hi ha exercicis de mera observació i altres que inviten a la reflexió. Al final d'este quadern, hem inclòs un vocabulari que servix d'ajuda per a la comprensió del contingut de l'exposició.

EXEMPLE QUADER DIDÀCTIC

Té com a fi acostar la col·lecció Orts-Bosch al visitant i servir com a instrument que ajuda a reflexionar i entendre els continguts de les obres exposades. La idea principal sorgeix del concepte de col·lecció, que és l'origen d'esta exposició. A partir d'esta idea, s'organitza per tècniques artístiques i gèneres pictòrics. S'han seleccionat un grup d'obres que al nostre entendre serveixen per a il·lustrar, d'una manera o un altre, conceptes, temàtiques i experiències que a través de l'exposició poden anar sorgint.
En el quadern trobarem activitats adaptables a tots els públics. La metodologia proposada és variada i en ella hi ha exercicis de mera observació i altres que inviten a la reflexió. Al final d'este quadern, hem inclòs un vocabulari que servix d'ajuda per a la comprensió del contingut de l'exposició.

En quan al nostre anàlisis de la visita al museu considerem que:
La insfraestructura és adequada per a un context de pinacoteca clàssica.

 Els espais són diàfans i les obres estan ben il·luminades. Parets clares i una il·luminació zenital. A l'accedir per la porta central del hall trobem una escala embolicada en uns murs forrats de fusta amb alguns objectes medievals com uns plats, calzes i algunes talles en fusta com la de la Mare de Déu en vitrines.


Personalment, ens pareix una bona entrada per a causar bona impressió, ja que és un lloc acollidor al mateix temps que elegant, i a més la il·luminació i l'ambient eren els adequats


Pensem que en la part de didáctica aquest museu deuria de revonar les activitats didactiques 

Milloraríem l'àrea de didàctica del museu, ja que no es renoven els tallers periòdicament. No hi ha informació en les sales del museu sobre les obres, cap tipus de cartells informatius o díptic. No és un museu dinàmic i no apareix cap tipus d'animació per a interactuar l'espectador amb les obres. No hi ha textos en braille per als discapacitats visuals

No hay comentarios:

Publicar un comentario