Museu Piu V
En el treball en grup que hem fet dels museus hem elegit el
Piu V.
És el museu de
pintures més important de València per la seua trajectòria artística en la seua
societat, referent quant a mestres antics, sent per la seua rellevància un dels
primers d'Espanya. Té rellevància internacional la seua col·lecció de taules
gòtiques dels segles XIV i XV, sent les seues joies més conegudes l'Autoretrat
de Velázquez i una Mare de Déu amb el Xiquet i donant de l'italià Pinturicchio.
Els retaules gòtics son adquisicions de diferents esglésies de Valencia. |
En quan a les
visites estan destinades per a grups escolars, universitaris i estan adaptades
a les diferents edats.
En quan als
tallers en trobem amb TALLER EL MUSEU A LA BUTXACA El taller part del concepte
de museu. Està dirigit a alumnes de 3 a 7 anys, els quals descobriran a través
del joc i el misteri com és un museu.
TALLER EL
PAISATGE: UN GÈNERE DE LA MIRADA
Amb este
taller es pretén iniciar un cicle la finalitat del qual és partir de la
tradicional divisió per gèneres pictòrics des d'una concepció àmplia, és a dir,
que incloga les manifestacions fotogràfiques i de l'art dels nostres dies. Està
dirigit a xiquets a partir de 8 anys.
Activitat: Quaderns
didàctics
En el quadern
trobarem activitats adaptables a tots els públics. La metodologia proposada és
variada i en ella hi ha exercicis de mera observació i altres que inviten a la
reflexió. Al final d'este quadern, hem inclòs un vocabulari que servix d'ajuda
per a la comprensió del contingut de l'exposició.
EXEMPLE QUADER
DIDÀCTIC
Té com a fi
acostar la col·lecció Orts-Bosch al visitant i servir com a instrument que
ajuda a reflexionar i entendre els continguts de les obres exposades. La idea
principal sorgeix del concepte de col·lecció, que és l'origen d'esta exposició.
A partir d'esta idea, s'organitza per tècniques artístiques i gèneres
pictòrics. S'han seleccionat un grup d'obres que al nostre entendre serveixen
per a il·lustrar, d'una manera o un altre, conceptes, temàtiques i experiències
que a través de l'exposició poden anar sorgint.
En el quadern
trobarem activitats adaptables a tots els públics. La metodologia proposada és
variada i en ella hi ha exercicis de mera observació i altres que inviten a la
reflexió. Al final d'este quadern, hem inclòs un vocabulari que servix d'ajuda
per a la comprensió del contingut de l'exposició.
En quan al
nostre anàlisis de la visita al museu considerem que:
La
insfraestructura és adequada per a un context de pinacoteca clàssica.
Els espais són diàfans i les obres estan ben
il·luminades. Parets clares i una il·luminació zenital. A l'accedir per la
porta central del hall trobem una escala embolicada en uns murs forrats de
fusta amb alguns objectes medievals com uns plats, calzes i algunes talles en
fusta com la de la Mare de Déu en vitrines.
Personalment, ens pareix una bona entrada per a causar
bona impressió, ja que és un lloc acollidor al mateix temps que elegant, i a
més la il·luminació i l'ambient eren els adequats
Pensem que en la part de didáctica aquest museu deuria de revonar les activitats didactiques
Milloraríem l'àrea de didàctica del museu, ja que no es renoven els tallers periòdicament. No hi ha informació en les sales del museu sobre les obres, cap tipus de cartells informatius o díptic. No és un museu dinàmic i no apareix cap tipus d'animació per a interactuar l'espectador amb les obres. No hi ha textos en braille per als discapacitats visuals
No hay comentarios:
Publicar un comentario