A classe seguim estudiant
el tema dels museus.
Els professor avui ens
ha parlat dels segments als que van dirigits els museus.
Entre els mes rellevants
trobem –les famílies – els grups educatius.
Hem estat parlant de
els aspectes que s’haurien de tindre en compte per a poder adaptar la visita a
aquests col·lectius. Per exemple les visites per a les familes no haurien de
ser pesades, si no mes dinàmiques, ja que aquest aniran acompanyats de menuts.
En les instal·lacions deurien
de estar condicionades per a ells, com ara un canviador per a xiquets, per a
donar-li de menjar, els expositors a una altura adequada per als menuts, per a
que puguen també gaudir de allò que s’està mostrant. El problema dels
expositors també el tenen els discapacitats físics, ja que si les vitrines no
estan pensades també per a ells, aquests no poder veure l’obra que es troba en
els museus.
Los museos de verdad son los sitios en los que el tiempo se transforma en espacio.
Orhan Pamuk
|
Si el museu esta dissenyat
amb uns espais grans i amplis podrà permitir-se la visita de grups educatius,
ja que aquets solen acudir en massa.
Un museu també deuria d’estar
adaptat per als discapacitats. Per als
visuals, els textos deurien d’estar en braïle, les explicacions en audició,
objectes en termoformat per tal d’estimular el sentit del tacte. Per als
auditius, deurien de hi haure subtítols en els vídeos i la informació en
llenguatge de símbols, ja que també tenen el dret de poder gaudir del patrimoni
cultural que hi ha als museus.
També hem estat parlat
del tipus d’interaccio que tenim quan entrem a un museu:
·
Ens podem
trobar amb la interacció emocional (estimular l’ànim, el plaer..)
·
La interacció
manual, que ens permiteixen alguns museus, de poder tocar allò que tenim d’avant
· La interacció
intel·lectual, la quan es produeix el poder reflexionar, ens fa pensar, ens
desperta curiositat...
Els museus
posseïxen un potencial educatiu molt important en relació a l'aprenentatge
independent i autodirigit. Per esta raó els museus compten amb servicis
educatius que planifiquen activitats que permeten explicar el contingut de les
exposicions amb la finalitat que la major quantitat de públic les comprenga.
Després hem començat a fer una activitat
relacionanda en els museus. Per grups, em elegit un museu per tal de saber:
-
Que conserva?
-
Quines activitas s’organitzen?
-
Que podríem millorar?
El meu grup em escollit
el Museu Piu V, es el museu de belles arts de Valencia.
No hay comentarios:
Publicar un comentario