martes, 12 de febrero de 2013

Estudiant el tema dels museus.


A classe seguim  estudiant el tema dels museus.



Els professor avui ens ha parlat dels segments als que van dirigits els museus.
Entre els mes rellevants trobem –les famílies – els grups educatius.

Hem estat parlant de els aspectes que s’haurien de tindre en compte per a poder adaptar la visita a aquests col·lectius. Per exemple les visites per a les familes no haurien de ser pesades, si no mes dinàmiques, ja que aquest aniran acompanyats de menuts.

En les instal·lacions deurien de estar condicionades per a ells, com ara un canviador per a xiquets, per a donar-li de menjar, els expositors a una altura adequada per als menuts, per a que puguen també gaudir de allò que s’està mostrant. El problema dels expositors també el tenen els discapacitats físics, ja que si les vitrines no estan pensades també per a ells, aquests no poder veure l’obra que es troba en els museus.



Los museos de verdad son los sitios en los que el tiempo se transforma en espacio.
Orhan Pamuk



Si el museu esta dissenyat amb uns espais grans i amplis podrà permitir-se la visita de grups educatius, ja que aquets solen acudir en massa.

Un museu també deuria d’estar adaptat per als discapacitats.  Per als visuals, els textos deurien d’estar en braïle, les explicacions en audició, objectes en termoformat per tal d’estimular el sentit del tacte. Per als auditius, deurien de hi haure subtítols en els vídeos i la informació en llenguatge de símbols, ja que també tenen el dret de poder gaudir del patrimoni cultural que hi ha als museus.

També hem estat parlat del tipus d’interaccio que tenim quan entrem a un museu:

·        Ens podem trobar amb la interacció emocional (estimular l’ànim, el plaer..)
·        La interacció manual, que ens permiteixen alguns museus, de poder tocar allò que tenim d’avant

·       La interacció intel·lectual, la quan es produeix el poder reflexionar, ens fa pensar, ens desperta curiositat...

 Els museus posseïxen un potencial educatiu molt important en relació a l'aprenentatge independent i autodirigit. Per esta raó els museus compten amb servicis educatius que planifiquen activitats que permeten explicar el contingut de les exposicions amb la finalitat que la major quantitat de públic les comprenga.
Després hem començat a fer una activitat relacionanda en els museus. Per grups, em elegit un museu per tal de saber:

-      Que conserva?
-      Quines activitas s’organitzen?
-      Que podríem millorar?

El meu grup em escollit el Museu Piu V, es el museu de belles arts de Valencia.


No hay comentarios:

Publicar un comentario