El text que estem
llegint a classe, un dels exemples que comenta l’autor es el museu de xocolate de Cadbury
World,
m’ha recordat al museu de xocolate " Comes" que hi ha al meu poble.
“Segons el
gerent de l'empresa Menges, Pedro Melero, 'hem cumplit un somni de família. Per
fi, els veïns de la Ribera podran incorporar al seu llegat cultural un centre
d'enorme atractiu no sols turístic sinó també didàctic. Este museu és el fruit
de molts anys d'investigació, viatges per l'estranger i busca dels orígens d'un
producte que causa verdadera passió'. El museu del Xocolate de Sueca permet al
visitant observar el procés de la seua fabricació així com degustar totes les
seues variants elaborades de manera artesanal. El visitant trobarà en este
museu temàtic tots els detalls sobre el procés de fabricació del xocolate pas a
pas, al mateix temps que podrà degustar totes les seues variants elaborades de
manera artesanal.”
Aquest es un exemple de com una empresa també pot convertir els seus
productes en peses de museu. La infraestructura d’aquest es molt atractiva,
dins estan les maquinaries i el procés de com s’elabora el xocolate, també donen una mostra de menjar per als visitants.
La concepcio
dels museus ha canviat a l’actualitat,
ja que tant a Espanya com en molts països del nostre entorn les fórmules
museogràfiques ara ixen de les empreses dedicades a la museografia (que
treballen des de l'interiorisme i l'escenografia fins a la producció
audiovisual, multimèdia o la realitat augmentada) . Són empreses preparades per
a construir l'equipament interior dels museus i que tenen un factor important:
el ràpid avanç de les tecnologies de la informació i dels mitjans audiovisuals
i virtuals.
No hay comentarios:
Publicar un comentario