lunes, 18 de febrero de 2013

Museus-empreses



El text que estem llegint a classe, un dels exemples que comenta l’autor es el museu de xocolate de Cadbury World, m’ha recordat al museu de xocolate " Comes" que hi ha al meu poble.



“Segons el gerent de l'empresa Menges, Pedro Melero, 'hem cumplit un somni de família. Per fi, els veïns de la Ribera podran incorporar al seu llegat cultural un centre d'enorme atractiu no sols turístic sinó també didàctic. Este museu és el fruit de molts anys d'investigació, viatges per l'estranger i busca dels orígens d'un producte que causa verdadera passió'. El museu del Xocolate de Sueca permet al visitant observar el procés de la seua fabricació així com degustar totes les seues variants elaborades de manera artesanal. El visitant trobarà en este museu temàtic tots els detalls sobre el procés de fabricació del xocolate pas a pas, al mateix temps que podrà degustar totes les seues variants elaborades de manera artesanal.”

Aquest es un exemple de com una empresa també pot convertir els seus productes en peses de museu. La infraestructura d’aquest es molt atractiva, dins estan les maquinaries i el procés de com s’elabora el xocolate,  també donen una mostra de menjar per als visitants.

La concepcio dels museus  ha canviat a l’actualitat, ja que tant a Espanya com en molts països del nostre entorn les fórmules museogràfiques ara ixen de les empreses dedicades a la museografia (que treballen des de l'interiorisme i l'escenografia fins a la producció audiovisual, multimèdia o la realitat augmentada) . Són empreses preparades per a construir l'equipament interior dels museus i que tenen un factor important: el ràpid avanç de les tecnologies de la informació i dels mitjans audiovisuals i virtuals.

No hay comentarios:

Publicar un comentario