miércoles, 3 de octubre de 2012

La CuLtUrA


Aquesta fa una setmana hem iniciat les classes del Tasoc. 

Cadascú ha creat un blog per fer anotacions de tot allò que considere que ens ha fet pensar a les classes de Animació Sociocultural o alló que ens faja reflexionar, noticies, imatges, o escrits que estiguen relacionats amb aquest camp.

No havia escrit res fins a ara, perqué volia veure com anava a ser la dinàmica de classe i la veritat que ja hem fet moltes coses, abanda de donar teoria, hem fet un taller d'expressió corporal i una eixida cultural per a  coneixer la exposició de Paco Roca al Muvim. 

 A classe hem estat parlant de cultura, que és un terme que hem de tindre clar desde la nostra funció en l'animació sociocultural. En grups, en classe, férem descripcions de que era per a nosaltres i el meu grup ho descriguérem així :
 " conjunto de conocimientos, información,ideas,costubres, símbolos...aportados a lo largo de la historia por la sociedad".

Després al donar la classe teòrica ens hem adonat que hi ha teòrics que analisen el terme en diferents sentits i m'ha semblat molt interessant. Desde la part il•lustrada o desde la part antropològica. També el profesor ens ha proyectat uns videos i cançons de com  molts artistes interpreten el concepte de cultura i la canço d’un cantautor de la transició m’ha agradat molt, perqué tenia una visió antropológica de la cultura, per a ell tot el que compartia amb el seu alrededor era cultura.
Desde l'animació sociocultural hem de posibilitar l'accés a la creació tant a nivel d'aficionat o com de profesional, per a favorir l'accés a les activitats culturals que produïm i organitzem per a tot tipús de ciutadà, per tal de millorar la seua qualitat de vida.

La cultura en l'expressió corporal

El divendres ferem una sessió d'expressió corporal. Em vaig sentir molt bé a aquell gimnàs. El cos notava com fluïa sense apenes donar-li ordres. Mai havia realitzat aquest tipus d'exercici i em va agradar molt.
Ferem escultures en el nostre cos, cadascun dels companyers interpretava que era per a ell la cultura en un moviment estàtic i la veritat esque les interpretacións dels companys eren molt interesants.

Exposició de Paco Roca al Muvim

Ahir anarem a visitar la exposició d'il·lustracions de Paco Roca.

Personalment no coneixia res de la seua obra, sincerament coma  i·lustrador de cómic no em impactar massa, m'agradà més la seua primera etapa com a dibuixant, ja que crec que els seus dibuixos eren més expresius.

El tema que conduïa la exposició era les il·lustracións de la pel·licula de Arrugas, la qual tracta el tema del alzeimer. El montage dels dibuixos era dinàmic, m'agrada molt la manera desenfadada aparentment en que estava tota la informació de les carteles o notes. A mi em va incitar a llegir, i jo quan vaig a una exposició  em sol invaïr la imatge i oblide sempre de llegir les carteles.
Per a mi va ser prou interessant desde la vistita guiada fins al taller, ademés no coneixia res de Paco Roca i en menos d'una hora em va situar, i vaig compendre bé la seua trajectoria .

Després anarem a un taller que se suposava que estava lligat a la exposició de Paco Roca. Al principi pareixia que tenia connecció. Havia que fer un cómic dibuixant o fent un colagge d'alguna vivència que t'havia fet canviar d'actitud, etc.

Tots estavem molt entretinguts pareixia divertit, però quan mires dins de tu, que és el que fas quan expresses o bé a un paper o a una vinyeta i veus el que t'ha fet canviar es quan realment les emocions dominen.

A  mi per una banda m'agrada, molt, perqué era participatiu i la implicació emocional va ser en profunditat, però per l'altra banda no el vaig vore apropiat per a un museu.



No hay comentarios:

Publicar un comentario