El màrqueting cultural
Ja hem començat
el tema 4.
Hem estat parlant sobre el màrqueting
cultural, el qual es una de les tècniques programades que estudien com orientar
a perfeccionar el procés de comercialització millorant l’eficiència de la
producció, la distribució i la venta de productes o de serveis. En aquest cas
hem estat parlant dels culturals, els mètodes que utilitzen per a fer-te
arribar la informació i quin missatge han de projectar per a vendre el producte
(un llibre per exemple) o un servei ( unes entrades de teatre).
El producte o servei cultural s’ha de dirigir a un públic
o segment concret, encara que tot el públic es potencial, només un segment es
el que li interessarà. Per exemple, si volem vendre un llibre de lectura infantil,
el missatge el dirigirem a una escola o bé als pares, que són els que han de
comprar o recomanar.
La empresa que
pose el servei en el mercat, s’haurà de preguntar, com volem ser vistos?, quina
imatge volem donar? Que es el que ofereixen les competències? Per tal de que el
màrqueting faja la feina de atraure el client al producte.
Una vegada el
client compre el producte la servucció haurà de ser de qualitat, ja que el diferenciarà
un servei o producte d’un altre, aleshores podrà ser recomanat, que es una de
les altres estratègies de publicitat positiva “ el boca a boca”, que per a mi
es el més efectiu, ja que la gent tendim a seguir una massa, i si ja ens l’han recomanada
tindrem més seguretat de comprar-ho.
Per a mi el màrqueting
es essencial per a la gestió cultural, ja que estem treballant en productes,
encara que tinguen valors (llibres, entrades de un concert, un quadre, una
escultura...). No deixa de ser una empresa, per lo tant si no ho fem difondre
la nostra idea, producte o servei queda obsoleta. El que fa que alguna cosa funciona
en el mercat, es l’intercanvi entre oferent i demandant i la majoria de
productes o serveis ha d’haver un mínim de màrqueting per a que funcione, considere
que es la inversió principal que ha de tindre una empresa, siga cultural o no.
No hay comentarios:
Publicar un comentario